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We contribute to health through food

Practicing health management through food

Under the corporate motto of “Making others happy leads to our own prosperity.”,
Green House Group aims to be a health-contributing company that supports your health.

Declaration as a health contributing company

In April 2016, in order to practice the health management of the Green House / Green House Foods Group, etc., we established a declaration as a health contributing company as follows “We realize the improvement of business results by raising productivity and making a workplace where employees can play an active role by improvement of employee health”. In order to put this into practice, we establish a Chief Health Officer (CHO) to proceed to improve the environment where employees can take the initiative in health promotion and to achieve health through food.

Health Management Strategy

食を通した健康貢献企業を目指す当社にとって、従業員が健康であることが大前提と考え、「社員の健康増進で、いきいきと活躍できる職場と生産性向上で業績改善を実現する」とした健康企業宣言を制定。
生活習慣病や喫煙率の高さ等を大きな課題ととらえ、健康経営に取り組んでおります。 健康経営で解決したい健康課題、期待する効果、具体的な取り組みのつながりは以下の通りです。

健康経営戦略マップの図

Activities centered on the Wellness Program Promotion Committee

In February 2018, the group including Green House Foods announced “Green House Group Work Style Reform Corporate Declaration (Wellness Program)”. Based on this, we have established a Wellness Program Promotion Committee headed by the president as a chairperson and health management/diversity promotion office as a bureau to proceed with concrete activities.

Green House Group work style reform corporate declaration

The Green House Group aims to be a “heath-contributor through food”.
We work on a “Wellness Program” throughout the company to maintain and improve employee health.

  1. 1. Thorough improvement of overtime work
  2. 2. Promotion of taking paid leave
  3. 3. 100% participation rate of health checkup
  4. 4. Making health promotion habits (anti-obesity / exercise / day off drinking / no smoking)
  5. 5. Health promoting events such as walking
  6. 6. Active utilization of “Asken” app

以上の取り組みについて、オリジナル指標を用い数値化した『GHG健康経営度ランキング』を
活動組織別に社内公表し、ウエルネスプログラムの推進を図っている。

ウェルネスプログラム推進委員会の図

Health promotion manager

The person in charge of promoting “Wellness Being” in each workplace. We hope that through the implementation of the wellness program, it will lead to increasing employee engagement for fun working environment.

Health promotion staff

The execution promoter who promotes “Wellness Being” in each workplace according to the health promotion manager.
He/she promotes programs for information transmission and achieving goals in each workplace by sharing information necessary for promoting business practice as a point of contact with Wellness Program Promotion Committee.

Promoting employee health by utilizing expertise

We execute health promoting events and seminars in which our employees can participate and enjoy, such as walking events and diet programs utilizing diet app / website “Asken” where know-how of over 2,000 registered and unregistered dietitians in out group are utilized.
Moreover, in order to promote health management integrated with work-style reform, we implement top management policies to reduce overtime work, promote the acquisition of paid leave, encourage health checkups, and make health enhancement a habit.

Holding health seminars by our group’s registered dietitians

Diet plan by dietitian

LINEなどを活用したプログラムにバージョンアップ。
毎年約30名が参加し、体重減にプラスして、腹囲減にもチャレンジ。
(2023年目標達成64%)

▼イベント参加者の声【 参加後アンケートより】
・ダイエットはひとりではなかなかできなかったので、栄養士さんに寄り添っていただいたおかげで達成できました。
・普段の食生活について意見を頂いたので参考になりました。
・無理なく取り組める目標にしていただいたので頑張れた。
・こちらの質問に親身に回答いただき、分からないことが理解でき、大変良かった。

歩いて健康プラスワン

運動の機会を増やすため、 春・秋の年2回開催
グループ全体で約8,000名が参加

▼イベント参加者の声【参加後アンケートより】
・自身の運動や、ウォーキング・運動への関心が高まった。
・チームで楽しく取り組めた。
・職場のコミュニケーションが向上した。
・よく眠れるようになった。
・体調が良くなった。
・体重が減った。

Asken Race

食事の記録を通して、健康的な食行動への意識を高めるイベント
「朝食を毎日食べる」「副菜量を増やす」をテーマにチーム対抗戦で開催

▼イベント参加者の声【あすけんレース 参加者アンケートより】
・自身の食事の傾向が分かり、食事全般を気を付けるようになった。
・朝食を毎日食べることや朝食の内容を見直そうと思う。
・野菜を意識的に多く食べるようになった。
・チーム内でのコミュニケーションが増えた。

Coping with non-smoking support.

▼イベント参加者の声【参加後アンケートより】
・「喫煙の場所や時間を気にしなくてよくなった」と友達に言われ、気を使わせていたことに気が付いた。禁煙は、良いことばかり(時間が増える、咳がなくなる、お金は貯まる、臭いがつかない、カフェに入らなくなった)“タバコミュニケーション”という言葉がありますが現状困っていません。
・あの飲み薬はすごいですよ!吸いたくならないですから。
・「とりあえず今日1日だけ禁煙してみよう」を毎日続けて乗り越えました。気軽に始めてみるといいかもしれません。

あすママコース

『あすママコース』とは 妊娠・授乳期の女性の健康的な食事・体調管理をサポートする新しいアドバイスコース

Support for women's specific health issues

① WEB&アプリ版グループ社内報にて社内外リソースを活用したセミナー配信(2023年度利用状況:グループ計1019回)
② グループ会社『あすけん』にてサービスを提供している”あすママコース”を社内でも展開

No smoking during working hours

  • 2017年発表の国民健康・栄養調査で、全国の喫煙率が約18%のところ、当社では約36%と大変高い喫煙率でした。早急に禁煙対策が必要と考え、まずは「やめたいと考えている喫煙者(2017年発表国民健康・栄養調査27%)」の数値を参考に禁煙をサポートし、喫煙率の減少に取組むことといたしました。
  • 2022年に喫煙率30%を目標に掲げ、禁煙外来費用補助など禁煙サポートなども行いながら、2020年10月1日より「就業時間内禁煙(休憩時間を除く)」を開始いたしました。グリーンハウスフーズグループは「健康貢献企業」として、社員の健康と誰にとっても働きやすい職場づくりを進めるため、積極的に禁煙を推進していきます。

Improving health literacy

On the 15th of each month, a company-wide health-related email is sent out to all employees.

Deliver health seminars on a regular basis

Status of communication on occupational health and safety

毎月行われる管理職会議内で、健康診断・特定保健指導、ストレスチェック、労災防止のためのストレッチなど、情報発信と質疑の場を設けている。

Other initiatives and various certifications

External certification related to health management

SmartMeal Authentication

Recognized in the restaurant and delicatessen business for meals that not only taste great, but also contribute to good health.

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2019年~連続受賞

『スポーツエールカンパニー』
『東京都スポーツ推進企業』

従業員のスポーツ活動の促進に向けた取り組みやスポーツ分野への支援の実施が評価され認定

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※「スポーツエールカンパニー」については、連続して5年以上認定を受ける企業に付与されるブロンズ認定を獲得しています。

March 2024

Excellent Health Management Corporation 2024 Large Corporate Division

Received consecutive certification under the “Certification System for Excellent Health Management Corporations” implemented by the Japan Health Council.

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Wellness Program: Slogan
Let’s all work towards Wellness Being 2024 with joy.

We strive to create a work environment where all the employees encourage physical health management, feel less stressful, and focus on work in comfort.

Wellness Being ロゴ

“For the active lifestyle that health brings to the mind and body.”

With the promotion slogan “Wellness Being”, which is an effort that Green House Group suggests to our customers, we promote initiatives at each workplace with a focus on “health promotion manager” and “health promotion staff”.